Vyhledávání


Kontakt

Odkazy

V této rubrice nejsou žádné články.

Historie Lady Nivy

30.12.2009 12:25

Historie Lady Nivy

 

     Podle dostupných informací byl v tehdejším SSSR, automobilkou v Togliatti vyvíjen vůz do náročného terénu již od počátku 70. let. Bylo stvořeno několik prototypů, na bázi původní licence Fiatu. Do sériové výroby se dostal až v roce 1976 model pod názvem VAZ 2121. Na světový trh se rozšířil po prezentaci na pařížském autosalonu v roce 1978, kde byl již označen jako Lada Niva. Na svou dobu to bylo velmi zdařilé auto. Stálý pohon 4x4, redukce a uzávěrka, nezávislé zavěšení kol, samonosná karoserie a na danou dobu i skvělý interiér. Díky tomu se začala Niva prodávat na západ a také hned rok na to startovaly první kusy v prvním ročníku rallye Paříž - Dakar. V nezměněné podobě se vyráběla až do počátku 90. let, kdy se začala dodávat s elektronicky řízeným karburátorem Axtex a od roku 1995, přišel výrobce s další drobnou modernizací. Motor se začal dodávat s objemem 1,7i, byly provedeny drobné úpravy na karoserii a v interiéru. V roce 2004 se spojila ruská automobilka s firmou Chevrolet a byl vyvinut nový model Nivy, prodává se pod označením obou automobilek, Lada Niva II, Lada Chevrolet Niva, ale hodně rozšířené označení tohoto modelu je “ Chevy “. Výrobce má za dobu výroby k dispozici velmi širokou škálu verzí vozu Lada Niva, to platí i pro nové verze vyráběné s Chevroletem, od pick upu, double cab, pětidvéřové, třídvéřové, dodávkové úpravy v krátké i dlouhé verzi apod. Bohužel na tuzemský trh se dodává pouze verze Niva s její variací Niva Praktik a dá se objednat i verze Niva Speciál, což je mírně prodloužená verze klasické Nivy

 

Autor : Luboš Žižka